Zostaw kontakt

Wszelkie dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Informacją.

Świat Offline jest już światem digital

Ikea drukuje katalog i przeznacza na nie ok. 70% swojego budżetu marketingowego.  W grudniu 2012 roku ukazał się „ostatni” drukowany numer „Newsweeka”, ale już w marcu 2014 roku na rynek wróciła papierowa wersja gazety. Najskuteczniejsza kampania digitalowego giganta Google była direct mailingowa i wygenerowała RR na poziomie 97%.

Parafrazując Marka Twaina, informacje o śmierci druku są mocno przesadzone. Technologia, wpływając silnie na dynamikę rozwoju digitalizacji, otworzyła jednocześnie nowe możliwości dla druku. Tam w ciągu ostatnich lat zaszły niesamowity zmiany oraz rewolucje. Druk nie umiera, druk zmienia twarz.

Realne doświadczanie marki przez konsumenta umożliwia personalizacja druku, czyli VDP (Variable Data Print). Dziś druk cyfrowy, na podstawie bazy danych o klientach, może stworzyć dla każdego z nas zindywidualizowany przekaz. I nie mówimy tu o kopercie z adresem, ulotce czy materiałach handlowych. Mówimy o szerokim contencie: katalogach, folderach, książkach i czasopismach. Ich nakłady mogą sięgać milionów egzemplarzy, a przy tym każdy z nich może być inny, unikatowy. Zmian dokonuje się w warstwie tekstowej i ilustracyjnej, dopasowując treść i zdjęcia do zainteresowań klientów.

O druku danych zmiennych, nowych rozwiązaniach Web2VDP można było posłuchać podczas prezentacji Bartosza Mateji na konferencji #ILOVEMKT. Jak zwiększyć efektywność w komunikacji marketingowej i wzmacniać pozytywne doświadczenia z marką? Jak łączyć komunikację online i offline? Odpowiedzi na te pytania padły 14 marca 2019 r. w Warszawie.

Poniżej notatki wizualne z wystąpienia Bartosza Mateji podczas VII edycji konferencji #ilovemkt. Autorem infografiki jest @RysAnka – wizualna strona Twojego biznesu.

Jeśli chcesz dostać więcej case study pokazujący skuteczne łączenie reklamy online i offline, nowe rozwiązania Prografix lub jesteś zainteresowany nowymi możliwościami druku cyfrowego, napisz do nas kontakt@prografix.pl