Zostaw kontakt

Wszelkie dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Informacją.

Jak przyciągnąć uwagę Konsumenta do oferty i komunikacji Twojej firmy?

Jak zaangażować Klienta, aby to On podjął kolejne kroki na etapie kupowania produktu lub usługi?

W dzisiejszym świecie jesteśmy bombardowani informacjami, promocjami, reklamami, ofertami, wyprzedażami. Jest ich tyle… że przestajemy zwracać na nie uwagę. A czy można prowadzić komunikację w taki sposób, aby każdy z naszej grupy docelowej się nią zainteresował? Na pewno możemy znacznie zwiększyć swoje szanse, jeśli wykorzystamy do tego personalizację przekazu. Współcześnie firmy gromadzą mnóstwo danych o swoich klientach (behawioralne, transakcyjne, personalne), które można wykorzystać, personalizując content one-to-one. I nie chodzi tu o imienne zwroty w materiałach reklamowych, ale całą ofertę dostosowaną do preferencji każdego klienta oraz jego wcześniej wykonanych aktywności. Personalizacja komunikacji to także angażowanie konsumentów w życie brandu, poprzez zachęcenie ich do współtworzenia marki (m.in. treści reklamowych, opakowań, a nawet produktów czy usług). Dzisiaj możliwości personalizacji są praktycznie nieograniczone, ale pytanie czy skorzystać z możliwości online czy druku personalizowanego?

Online czy offline? A może jedno i drugie? Co działa – fakty.

Ikea w 2019 roku do polskich domów roześle 5,2 mln drukowanych katalogów, przeznaczając na nie ok. 70% budżetu marketingowego[1]. W 2018 roku online’owy Amazon zaczął wydawać katalog drukowany, a od czerwca 2019 roku to samo robi też „Netflix”. Najskuteczniejsza kampania digitalowego giganta Google była direct mailingowa i wygenerowała RR na poziomie 97%. „Newsweek” można kupić w wersji elektronicznej w standardowej cenie lub zapłacić kilka razy więcej i otrzymać wersję papierową.

Codziennie dostajemy setki e-maili, ale tylko 4% z nich czytamy. A gdy dostajemy mail (list), skierowany bezpośrednio do nas, to w 70% chętnie go otwieramy. Średnio spędzamy 7,4 minuty czytając przesyłki reklamowe[2].

Czy powyższe dane znaczą, że personalizacja w druku działa lepiej niż reklama online? Przede wszystkim działa inaczej. Druk jest jak trampolina, która może zaangażować konsumentów/publiczność do słuchania, oglądania, klikania, udostępniania, skanowania i nie tylko. Nie digital, nie print, a figital, czyli wspólne działanie druku oraz świata cyfrowego przynosi najlepsze rezultaty.

Mercedes dzięki Direct Mail zaskoczył klientów kreatywnością i oryginalnością Dzięki połączeniu druku z online’m możliwości wyróżnienia marki są ograniczone jedynie do kreatywności marketera. Przykładem łamania standardów jest kreacja Mercedesa promująca nowy model marki. Marketerzy wysłali do klientów list, w którym dołączyli katalog modelu z kodem QR oraz plastikową szybką. Po złożeniu szybki i otworzeniu strony z kodu na smartfonie klient mógł zobaczyć hologram przedstawiający najnowszy model Mercedesa. Kampania nie tylko wywołała szum wokół nowego modelu, ale przyniosła wymierne rezultaty. Po wysyłce listów pocztą liczba jazd testowych nowym samochodem wzrosła o 20,67%, a kampania wygenerowała 215% zwrotu z inwestycji

Personalizacja opakowań? Czemu nie! Zobacz sukces KitKat.

Druk spersonalizowany to nie tylko materiały reklamowe. KitKat w 2017 roku wydrukował limitowaną edycję opakowań czekoladek z unikatowymi QR kodami. Kod z opakowania pozwalał wejść na dedykowaną stronę i stworzyć spersonalizowane opakowanie (zdjęcie i tekst). Wydrukowany produkt był wysyłany na wskazany adres. Kampania trwała 2 miesiące. Klienci codziennie tworzyli i zamawiali ponad 1000 spersonalizowanych opakowań. Wynikiem kampanii było ponad 55000 spersonalizowanych opakowań oraz 3,6% wzrost udziału KitKat w rynku.

Personalizacja na papierze – success story Bonprix

Nowoczesny druk w połączeniu z bazami danych z CRM daje możliwość głęboko personalizować i segmentować treści reklamowe. Reklama drukowana może zawierać konkretne produkty i usługi najbardziej odpowiadające  potrzebom, preferencjom i stylowi życia pojedynczego klienta. Jeden z wiodących odzieżowych sklepów internetowych Bonprix miał na celu osiągnięcie większego przychodu ze sprzedaży. Do stałych klientów marka wysłała spersonalizowany katalog z indywidualnymi ofertami dopasowanymi do klienta. W rezultacie sprzedaż wzrosła o 16%.

Jak ELLE, VOGUE oraz Kosmos personalizują komunikację z czytelniczkami

Nowe możliwości druku mogą być świetnym sposobem na zaskoczenie. Redakcja magazynu ELLE w 2017 roku do 50 000 subskrybentów wysłała ekskluzywny, spersonalizowany numer z imieniem i nazwiskiem czytelnika oraz „odręcznym” autografem gwiazdy okładki, Kim Kardashian West. Od razu po tej kampanii redakcja magazynu Vogue spersonalizowała 35 000 okładek, wykorzystując imiona prenumeratorek. Na polskim rynku wydawniczym, ten sposób personalizacji wykorzystuje czasopismo dla dziewczynek Kosmos. Każde wydanie trafia do swoich prenumeratorek ze specjalną dedykacją.

A może pójść jeszcze dalej? A może sam czytelnik mógłby personalizować okładkę dla siebie? TAK! Każdy prenumerator polskiego czasopisma Sprawny Marketing mógł na specjalnej platformie w kilku prostych krokach dodać zdjęcie i własny nagłówek. System automatycznie tworzył personalizowaną okładkę, a czytelnik otrzymywał samodzielnie zaprojektowane czasopismo!

Czy takie działania są możliwe w Polsce?

Oczywiście, że tak! Firma Prografix realizuje takie i podobne kampanie dla klientów w Polsce i za granicą. Prografix specjalizuje się w bezpośredniej, zintegrowanej komunikacji one2one online/offline. Kompleksowo obsługuje klientów, poczynając od kreacji, poprzez wsparcie IT, kończąc na logistyce i dystrybucji wyprodukowanych materiałów.

Jeśli zainteresowało Cię kreatywne rozwiązanie łączące druk z digitalem – zapraszamy do kontaktu. Poznaj naszą ofertę by zapewnić swoim klientom wyjątkowe i spersonalizowane doświadczenia z Twoją marką (www.prografix.pl).



[1]https://marketingprzykawie.pl/artykuly/wykorzystac-katalog-budowania-marki/

[2] https://postalpro.usps.com/node/6409